Top

3 elementen om je advertentie succesvol te maken

Advertentie succesvol makenLeestijd: 3 minuten

Wanneer heb je voor het laatst een auto gekocht? Had je écht een auto nodig? En dan bedoel ik ook ECHT nodig. Waarschijnlijk deed je oude auto het nog gewoon. Mensen kopen echter weinig omdat ze iets echt nodig hebben. Ze kopen omdat ze het speciale gevoel willen ervaren dat je krijgt bij een aankoop. 

We houden simpelweg van kopen. Natuurlijk kunnen we onszelf overtuigen dat we iets echt nodig hadden, maar vaak als je diep nadenkt, realiseer je je dat je prima zonder had gekund. Maar wat betekent dat voor je advertentiecampagne, en dus ook je omzet? 

Formuleer de voordelen van je product of dienst

Laat in je advertentie duidelijk naar voren komen hoe jouw product of dienst het leven van de klant gaat verbeteren. Zal zijn of haar eigen omzet met 50% stijgen? Geef dit dan meteen aan in jouw social media bericht of webpagina.

Ga niet teveel in op de functies van het product of jouw betrouwbaarheid. Dat maakt klanten niet uit. Alles wat ze willen weten voor ze hun hard verdiende geld gaan uitgeven is wat zij aan jouw product of dienst gaan hebben. Het beste voorbeeld is dat een klant bij de aankoop van een koelkast wil weten dat deze goed koelt en er leuk uitziet of groot is. Hoe de techniek in elkaar zit, zal de klant niets kunnen schelen. De kwaliteit wordt gegeven d.m.v. een garantie.

Laat je woorden een beeld schetsen waar ze de voordelen mee kunnen ervaren

‘’Doe voortaan alleen nog maar wat je leuk vindt en besteed de rest uit! Zo haal jij het meest uit je ondernemerschap.’’ 

Dit is een voorbeeld van een tekst die wij zouden kunnen gebruiken voor het werven van nieuwe Tribe Members bij oamkb, maar ook voor nieuwe klanten. Wij willen onze klanten, maar ook onze franchisenemers gemak bieden, en ze ook verlossen van de taken die zij niet graag op zich nemen. Ondernemen moet volgens ons naast het genereren van omzet vooral leuk zijn en dat is dan ook een van onze voornaamste boodschappen. Daarnaast is het ook makkelijk voor te stellen en dus een sterk voorbeeld om een beeld mee te schetsen voor een (potentiële) klant.

Moedig directe actie aan

Hoe langer een klant twijfelt, hoe kleiner de kans wordt dat er omzet bij je binnen gaat komen. Laat ze dus niet zo makkelijk gaan! 

Zet een deadline. Zet druk op de klant door nú een korting te bieden. Koop nu, of mis de kans op deze deal. Er is een goede kans dat iemand met last van uitstelgedrag toch nu maar gaat kopen om wat euro’s te besparen. 

Hoe staat het daarnaast met je sales materialen? Heb je goed gekeken naar wat je adverteert? Zorg ervoor dat je gefocust blijft op de voordelen voor de klant en niet op de functies van je product of dienst.

Als je deze stappen volgt, heb je voor je het weet een succesvolle marketingcampagne, met daarbij hopelijk veel omzet!

Er zijn gelukkig nog heel veel andere manieren om meer omzet te genereren. Lees er hier meer over en ook hoe een oamkb bedrijfscoach je daarbij kan helpen.

Het bericht 3 elementen om je advertentie succesvol te maken verscheen eerst op Bedrijfscoaching.