Top

Hoe verlos je je bedrijf van de boekhouding?

Als ondernemer moet je ondernemen, niet je tijd verliezen door administratie te voeren. 

Oamkb automatiseert je boekhouding via een online boekhoudsysteem. Je bedrijfsadviseur focust zich zo op overleg met je en adviesverlening, in plaats van administratief papierwerk. Hiermee automatiseer je tot 70% van je administratie.Via ons systeem heb jij 24/7 toegang tot je gegevens. En je betaalt enkel een vast bedrag per maand! 

Wil je meer weten over een automatische online administratie? Download gratis het stappenplan In 5 stappen naar een soepele online administratie.

Voordelen van werken met oamkb

1. Digitale facturen maken.
Vanuit ons online boekhoudsysteem mail je je facturen direct naar je klant, of naar de persoon die je facturen goedkeurt. De standaard factuur lay-out zorgt bovendien voor duidelijke én overzichtelijke facturen. Vervaldatums worden eveneens geïntegreerd. Wanneer een klant niet tijdig betaalt, stuurt het systeem de volgende dag automatisch een aanmaning. Je hebt hierdoor een volledig beeld van je openstaande debiteuren. Ons systeem leidt je facturatiesysteem strak, dat zorgt ten eerste voor een snelle betaling en ten tweede voor een goedkopere manier van boekhouding voeren.

2. Inkoopfacturen digitaal inschieten.
Als bedrijf koop jij ook in. Die facturen kun je na factuurcontrole direct doorsturen naar het mailadres van je administratie. Daar wordt de factuur rechtstreeks ingelezen. De inkoopfactuur kan ook rechtstreeks worden ingelezen, wat handig is bij steeds terugkerende aankopen. Vervolgens klik je vanuit je boekhoudsoftware aan welke facturen je wil betalen. Geen overgetyp meer! Je moet alleen nog je fiat geven in de bank. Je hebt op alle momenten een zicht op hoeveel BTW je nog moet betalen. Wij garanderen je dat tot 70% van dit proces automatisch kan verlopen.

3. (Bank) Software koppelen.
Kies een bank die je rekening kan koppelen met onze online boekhoudsoftware. Dat bespaart je tijd want je bankafschriften staan dan automatisch in je boekhouding. Wanneer je facturen ook zijn gemaakt in onze software, weet die perfect welk ontvangen bedrag hoort bij welke factuur. Gevolg: een up-to-date overzicht over je debiteurenlijst. 

Wanneer er nog andere webbased software in je bedrijf aanwezig is, kunnen wij dat eenvoudig koppelen met ons systeem. Als de software niet webbased is, helpen we je met een oplossing te zoeken om de gegevens in te lezen vanuit de andere software. De administrateur van oamkb garandeert je dat tot 70% van dit proces automatisch kan verlopen.

4.  Weg met de bonnetjes administratie.
De tijd dat elk bonnetje, hoe klein ook, apart geboekt moest worden, is voorbij. Eén keer per kwartaal sorteer je je bonnen: kantoorkosten; eten en drinken; autokosten; inkopen. Je telt de bedragen op in de verschillende categorieën. De administrateur van oamkb berekent de BTW eruit en boekt de totalen. Let op! Bewaar je bonnetjes wel, dat is nodig indien er controle komt van de Belastingdienst. 

Wil je direct advies over online boekhouding? Maak dan een vrijblijvende afspraak met een van onze administrateurs.
Benieuwd wat onze administrateurs nog meer voor je doen? Onze pagina informatie over online administratie vertelt je meer.

April 2020