Top

Over Ons

  • 75+ Ervaren bedrijfsadviseurs
  • Volledig geautomatiseerde administraties
  • 24/7 Direct inzicht in je bedrijf
  • Slim. Altijd een vast laag maandbedrag
Vraag kosteloos adviesgesprek aan

Home / Over ons

Wie is oamkb?

Oamkb, opgericht in 2010 door Pascale Petiet is inmiddels een vooruitstrevende coöperatie in de administratieve en financiële dienstverlening. Oamkb ondersteunt MKB-ondernemers met een breed scala aan diensten, zoals online administratie, belastingadvies, accountantsverklaringen en strategisch bedrijfsadvies. Dankzij geavanceerde automatisering en digitalisering hebben onze klanten 24/7 toegang tot hun actuele financiële gegevens, belastingaangiften en prognoses, waarmee zij hun bedrijven toekomstbestendig kunnen maken in een dynamische markt.

Onze missie is het verlichten van administratieve lasten voor ondernemers, zodat zij zich kunnen focussen op wat écht belangrijk is: waarde creëren. We streven ernaar om binnen de komende 5 tot 7 jaar een top-20 speler te zijn in de Nederlandse accountancysector.

10x echt goed werken

van je probleem je voordeel maken

De administratie is vaak een rompslomp, het kost geld en het levert niets op. Het is een kostenpost en ondernemers maken liever omzet. Echt goed werken in administratie betekent dat je administratie juist bijdraagt aan de bedrijfsdoelen.

Een hoog geautomatiseerde online administratie met een bedrijfsadviseur ernaast zorgt voor inzicht, advies en een goedlopend en winstgevend bedrijf voor jou.

 

Vraag hier een kosteloos adviesgesprek aan
1
De administratie is altijd klaar

Je moet zo weinig mogelijk tijd en geld kwijt zijn aan je administratie. Daarom digitaliseren we de administratie en vermijden dubbel werk. We zorgen ervoor dat je snel en gemakkelijk met online administratie om kan gaan.

2
Je gaat vanzelf mee met alle innovaties

We gebruiken alleen de meest innovatieve, veilige software en blijven voortdurend vernieuwen en verbeteren. Je hebt geen grote veranderingen in je bedrijf, maar blijft stap voor stap een moderne ondernemer. We koppelen zoveel mogelijk software aan elkaar, altijd met als doel je bedrijf te verlossen van de boekhouding en om meer informatie uit de cijfers te kunnen halen waardoor je als ondernemer beter kunt besturen.

3
We zijn je vragen voor

Door voor realtime cijfers te zorgen en jou in te lichten over de aankomende regelingen die voor jouw bedrijf van belang zijn dragen we bij aan de bloei van je onderneming. Vanuit onze organisatie houden we je continu op de hoogte van de aankomende regelingen en belangrijke informatie, het hele jaar door.

4
Je mag altijd bellen, mailen, appen

Je mag geen drempel kennen om met ons te communiceren. Telefoongesprekken en e- mailverkeer zijn daarom in de maandprijs inbegrepen. Bij complexere onderwerpen communiceren we per telefoon of in een persoonlijk gesprek. De afspraken worden daarna per e-mail vastgelegd.

Je bepaalt zelf hoeveel geautomatiseerd wordt

Sommige ondernemers hebben veel behoefte aan automatisering en anderen willen er juist zo weinig mogelijk mee te maken hebben. We passen onze dienstverlening en de mate van automatisering aan jou aan.

6
vaste prijzen, vooraf gemaakt

We spreken een vaste prijs van tevoren af, per maand of per opdracht. Ook maken we duidelijke afspraken over de werkzaamheden.

7
ook een vaste prijs vooraf voor extra werkzaamheden

We vragen vooraf of extra werkzaamheden mogen worden uitgevoerd. Wanneer dit meerwerk om substantiële bedragen gaat, dan maken we vooraf een offerte van een totaalpakket prijs en kun je die als klant eerst goedkeuren. Dan weet je als ondernemer vooraf precies waar je aan toe bent en kom je niet voor (onaangename) verrassingen te staan.

8
Bedrijfsadvies en Bedrijfscoaching

oamkb levert, bovenop de informatie uit jouw up-to-date administratie, op regelmatige tijden bedrijfsadvies afhankelijk van jouw behoefte. Bovendien kun je een bedrijfscoachingstraject doen waarin je in 7 stappen je bedrijf futureproof maakt, sneller groeit, financiële rust ontstaat en ruimte om aan je bedrijf te werken i.p.v. in je bedrijf.

9
Klachten worden binnen 24 uur serieus opgepakt

Je krijgt bij een eventuele klacht binnen 24 uur een gesprek of oplossing. Klachten zijn er om zo snel mogelijk opgelost te worden en fouten zijn om van te leren. Zonder fouten is er geen vooruitgang. Lees meer over onze klachtenregeling.

10
milieuvriendelijk, mvo en papierloos

OAMKB houdt rekening met het milieu en de maatschappij. We gaan voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en met heel OAMKB koppelen we onze acties regelmatig aan een goed doel. We zoeken de balans tussen mensen, planeet, welvaart en samenwerking.

Onze missie en visie

Missie: groei en impact voor MKB-ondernemers

Bij oamkb Coöperatie draait alles om de groei van onze klanten. Onze missie is om MKB-ondernemers in Nederland te ondersteunen bij het vergroten van hun omzet, winst en ondernemersvaardigheden. Dit doen we door hoogwaardige administratieve en adviesdiensten aan te bieden, met expertise op diverse terreinen, zoals bedrijfsovernames, subsidies, sales, HR, werving en branche-specifieke kennis (Fintech, IT, horeca, bouw, retail, webshops).

We realiseren deze missie door onze leden te voorzien van online administraties, belastingadvies, accountantsverklaringen en bedrijfsadvies. Al onze diensten zijn gebaseerd op het principe van 10x echt goed werken, waarmee we ondernemers helpen om zowel hun financiële prestaties als operationele processen te optimaliseren en duurzame groei voor hun bedrijf te realiseren.

Door gezamenlijke inkoop, gedeelde kennis, automatisering en marketing ondersteunen wij onze leden in hun groei en het verhogen van klanttevredenheid, zodat zij zich volledig kunnen richten op het leveren van waarde aan hun klanten.

Visie: duurzame groei en waardecreatie

Onze visie is om de meest klantgerichte en innovatieve coöperatie te zijn in de administratieve en financiële dienstverlening. We helpen MKB-ondernemers het volledige potentieel van hun bedrijf te benutten. Door automatisering, kennisdeling en een sterke landelijke samenwerking ondersteunen we onze leden om te excelleren in advies en dienstverlening, zodat MKB-klanten optimaal worden bediend.

Onze werkwijze is gebaseerd op data-gedreven inzichten uit de administratie en strategische ondernemersgesprekken. We coachen onze klanten niet alleen op basis van cijfers, maar helpen hen om hun bedrijf en medewerkers toekomstbestendig te maken in de steeds veranderende circulaire economie.

Binnen oamkb zorgen we ook voor duurzaam personeelsbeleid en gelukkige medewerkers, zodat zij gemotiveerd blijven om de beste resultaten te behalen voor onze klanten.