Top

24/7 inzicht in je Online Administratie

Home / Online Administratie / Informatie over Online Administratie

De voordelen van een online administratie

Heb je ook een hekel aan boekhouding? Dat hoeft niet meer.
Kies je voor een online administratie, dan kies je voor:

  • 200+ ervaren administrateurs
  • volledig geautomatiseerde administratie
  • 24/7 inzicht in je bedrijf
  • slim. altijd een vast laag maandbedrag
200+ ervaren administrateurs

De uren die de boekhouder besteedde aan het invoeren van jouw facturen en bonnetjes worden nu door je online boekhoudprogramma gedaan. Snel en efficiënt: mail de factuur of foto van je bonnetje naar jouw online boekhoudsoftware. Je oamkb administrateur maakt de software op maat voor jouw onderneming. Verder checkt jouw administrateur per maand of kwartaal of de cijfers kloppen zodat je zeker weet dat je van de juiste cijfers uitgaat. En heb je vragen over je boekhouding? Jouw administrateur van oamkb kan direct online met je meekijken en jouw vragen beantwoorden. Zo blijf je altijd ¨in control¨ over de financiën van je bedrijf.

Volledig geautomatiseerde administratie

Er hoeft geen doos met papier meer naar je boekhouder. De software leest de ontvangen mails in en zet ze direct in jouw online administratie. Wat de software niet weet, vult de administrateur aan. Je hoeft nooit meer te zoeken naar facturen en gegevens. Het is allemaal vindbaar op 1 plek, online! Makkelijk en direct toegankelijk vanaf je telefoon, tablet of computer. Je hoeft bijvoorbeeld niet te wachten op je boekhouder om openstaande posten of het te betalen BTW bedrag te zien. Met 1 druk op de knop zie je alles op je scherm. Een flinke tijdsbesparing voor jou.

24/7 inzicht in je bedrijf

Misschien wel het allerbelangrijkste voordeel van online administraties is dat jij altijd en overal bij jouw cijfers en gegevens kunt, je hebt 24/7 inzicht in je bedrijf. Je hebt geen enkele drempel naar jouw informatie. Hierdoor kun je snel de juiste beslissing nemen, bovendien op basis van up to date cijfers! En wil je overleggen over beslissingen, je cijfers of je bedrijf? Je oamkb administrateur staat voor je klaar. Altijd snel en direct toegankelijk voor een persoonlijk gesprek of via telefoon, app of mail.

Slim. altijd een vast laag maandbedrag

Met een vast maandbedrag weet je altijd waar je aan toe bent. Als er extra werk zou moeten zijn, dan vragen we vooraf je toestemming of overleggen of het extra werk nodig is. Zo ontvang je nooit een onverwachte factuur. Alles wat elke ondernemer nodig heeft aan verplichtingen in administratie en aangiften zit in het vaste lage maandbedrag waarin tussendoor bellen/mailen en appen inclusief is.

Een nog succesvollere onderneming met een online administratie

Een online administratie is een must voor elk MKB bedrijf dat nog succesvoller wil worden. Het bespaart tijd, geld, geeft gemak en 24/7 toegang tot je cijfers zodat je nog betere beslissingen kunt nemen.

New call-to-action

Boekhouding geautomatiseerd

Waarom zou je nog tijd besteden aan de boekhouding van je bedrijf als software grotendeels het werk kan doen?

Je hoeft zelf niets te doen

Zodra de online boekhouding op maat is gemaakt voor jouw bedrijf kan er worden geautomatiseerd. Je hoeft zelf niets te doen, behalve facturen per mail doorsturen. Dat is makkelijk en scheelt je tijd.

Nooit meer wachten op een jaar(te laat)rekening

Aangezien de software de binnen gestuurde facturen direct verwerkt, hoef je nooit meer te wachten op een jaar(te laat)rekening om te weten hoe je bedrijf ervoor staat. Je ziet direct, 24/7 hoe gezond jouw bedrijf is, overal ter wereld, op jouw telefoon, tablet en laptop!

Je bespaart tijd en geld

Naast tijd en geldbesparing zijn er ook gemaksvoordelen. Niet meer in de bank je betalingen intypen bijvoorbeeld, dat scheelt je tijd. Niet meer je boekhouding met alle facturen en cijfers kwijt tot de boekhouder klaar is met het inboeken. Alle gegevens zijn makkelijk vindbaar op 1 plek, zo makkelijk! De software is zo ingericht en vormgegeven dat elke ondernemer er goed mee uit de voeten kan. Het grootste voordeel in gemak daarbij is dat je 24/7 inzicht hebt in je bedrijf. Bonnetjes hoef je niet te sparen, je hoeft niks meer zelf bij te houden in excel sheets: met een foto nemen en mailen ben je al klaar. Je administrateur van oamkb richt de administratie speciaal op maat gemaakt voor je bedrijf in en checkt elke maand of elk kwartaal of je cijfers kloppen.

Makkelijk verkoopfacturen maken

De verkoopfacturen maak je snel en makkelijk in de online boekhouding. Je oamkb administrateur richt de verkoopmodule voor je in. Zo staan jouw producten en diensten, de prijzen en kortingen allemaal voorgeprogrammeerd. Ook hebben de verkoopfacturen de huisstijl van jouw bedrijf. Met een extra uren module, kun je zelfs het aantal uur met beschrijving inlezen. De factuur is direct te verwerken en te mailen. De online administratie houdt de betalingstermijn in de gaten. Je kunt zelfs automatisch een herinnering laten sturen. Facturen zijn ook makkelijk te crediteren en te dupliceren. Alles wordt ingericht om het je makkelijk te maken.

Facturen en bonnen op één plaats

Je kunt ook je leveranciers de inkoopfacturen naar jouw administratie emailadres sturen. Dan leest de boekhoudsoftware de gegevens in en worden deze direct verwerkt in je boekhouding. Je oamkb administrateur vult aan wat de software niet weet. Voordat je betalingen aanvinkt, kun je eerst de facturen nog controleren. Je kunt met de betaalmodule de batch automatisch laten opmaken zodat je via je telefoon/tablet/computer alleen de inkoopfacturen aan te klikken die je wilt betalen op dat moment. Terugvinden gaat makkelijk. Zo ben je nooit meer een factuur of een bonnetje kwijt en betaal je minder belasting.

Alleen maar je fiat geven bij betalingen

De koppeling met de bank zorgt ervoor dat je kunt betalen zonder dat je eerst iets hoeft in te typen in de bank. In je banksoftware geef je alleen je fiat. Dat scheelt je tijd.

Altijd overzicht van geld nog te ontvangen

Tevens zorgt de koppeling ervoor dat de betaalde verkoopfacturen direct verwerkt worden in je boekhouding. Zo heb jij altijd en vanaf elke locatie, overzicht van de bedragen die je bedrijf nog binnen krijgt.

Tip: vraag verzamelfacturen

Steeds meer leveranciers mailen de facturen. Ook horeca werkt steeds vaker met maandfacturen, dus heb je altijd bij dezelfde zaak jouw zakelijke gesprekken, vraag naar een maandfactuur. Dat scheelt een hoop werk, zoals bij de MKB brandstofpas en de NS business card. Die geven verzamelfacturen, dat scheelt jou tijd en geld omdat het je administrateur ook tijd scheelt. Van de kassabonnetjes die je dan nog krijgt, maak je een foto, bij voorkeur in de daarvoor bestemde boekhouding-app en mail je deze naar jouw administratie email-adres. De boekhoudsoftware leest het bonnetje uit en wat het niet kan lezen, vult jouw oamkb administrateur aan.

Wil je je tijd besteden aan boekhouding of aan je bedrijf?

Wanneer je veel tijd hebt, zoals in de opstartfase van je bedrijf, kun je ervoor kiezen zelf te gaan puzzelen op de instellingen en het inboeken van de bonnetjes in je online administratie. Je kunt al ‘hobbyend’ uitzoeken hoe je jouw administratie ingericht en gerund wilt hebben. We zien vaak dat de partner van de ondernemer de administratie op zich neemt. Dan zien we vaak een ¨old school¨ boekhouding die alsnog veel tijd en geld kost om tot een goed overzicht te komen. En dat terwijl je elke dag inzicht kunt hebben in je bedrijf voor hetzelfde geld, zonder dat het jou tijd kost.

Of een traditionele boekhouder?

Er zijn ook ondernemers die bij een traditionele boekhouder zitten en graag over willen stappen naar een online administratie, waarbij de traditionele boekhouders zich dit gaat eigen maken. Weet dan dat jouw boekhouder ook moeten kunnen automatiseren wil je de maximale geldbesparing, tijdsbesparing, gemak en 24/7 inzicht in je bedrijf kunnen halen. We zien ook nog traditionele boekhouders die wel online administraties bieden, maar die alleen op hun eigen kantoor of achteraf verwerken. Hierdoor is het voordeel in je bedrijf om 24/7 inzicht te hebben, niet haalbaar.

Administratie plus stuurinformatie

Bij oamkb brengen we de online administratie en de automatisering gelijk een trede hoger. Door samen direct naar de juiste cijfers te kijken kijkt jouw oamkb administrateur met jou mee naar jouw cijfers. Hij/zij kan jouw cijfers vertalen naar directe stuurinformatie voor jouw bedrijf. Dit is wat onze oamkb administrateurs namelijk het allerliefste doen: samen met jou naar jouw ambities kijken.

Je eigen oamkb administrateur altijd bereikbaar

Bij jouw oamkb administrateur kun je tevens met al je vragen terecht. Elke vraag wordt serieus genomen en binnen 24 in behandeling genomen. Vragen kun je stellen via mail, telefoon, whatsapp of in het boekhoudprogramma. Wat jij het prettigste vindt. Vragen, mail, app en telefonisch contact zijn inbegrepen in de vaste lage maandprijs. Het fijne is dat je weet dat we je kennen. We kennen je bedrijf en weten wat er speelt. We kunnen jouw vraag face to face bespreken, of online waarbij we met je mee kunnen kijken op je scherm. We stellen alles in het werk om jou nog succesvoller te helpen ondernemen.

Ook voor specialistische vragen

Als ondernemer heb je op diverse momenten eenmalig, kortstondig of langduriger een expert nodig. Dan is het wel zo fijn als je die met een handomdraai geregeld krijgt, en wel tegen dezelfde condities als je gewend bent van jouw oamkb administrateur binnen oamkb.

Voor hetzelfde geld heb je een oamkb administrateur en 24/7 inzicht

Vraag jezelf dus af of je graag alles zelf uitzoekt, of dat je liever een ervaren administrateur hebt die jou ook nog helpt je ambities te verwezenlijken, die alle expertise voor je bij de hand heeft.

Een nog succesvoller bedrijf door de boekhouding te automatiseren

De boekhouding automatiseren zorgt ervoor dat je optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden van jouw online administratie. Een geautomatiseerde administratie geeft je vrijheid om je tijd te besteden aan je onderneming en nog succesvoller te worden. Het bespaart je tijd, geld, geeft gemak en 24/7 toegang tot je cijfers zodat je nog betere beslissingen kunt nemen. Bovendien staat jouw oamkb administrateur je bij en zorgt ervoor dat je bedrijf aan alle verplichtingen op tijd voldoet. Dat geeft rust en ben je ¨in control¨ over je onderneming.

Beste boekhoudsoftware advies voor jouw bedrijf

Welke boekhoudsoftware past het beste bij jouw bedrijf?

Waar voor veel mensen online boekhoudsoftware nog nieuw is, is de keuze inmiddels niet zo makkelijk geworden door het enorme aanbod. En de keuze is reuze…cruciaal. Wanneer jouw hele administratie in een systeem draait, stap je niet zo makkelijk over, want gegevens zullen voor een groot deel handmatig moeten worden overgezet.

Basis boekhoudsoftware en modules zijn optioneel

De meeste boekhoudprogramma’s werken met modules waardoor je met de basis kunt beginnen en langzaam kunt uitbouwen met extra mogelijkheden. Ook hebben de meeste boekhoudprogramma’s koppelingen met andere programma’s zoals prognosesoftware, software voor het opmaken van jaarrekeningen, personeelsplanningen, projectadministratie en/of salarisadministratie.

Waar moet je op letten bij het kiezen van jouw online boekhoudsoftware?

Vraag je het volgende af:

  • Welke informatie wil je eruit halen nu en in de toekomst?
  • Wat zul je nooit nodig hebben ? Dus daar hoef je niet voor te betalen
  • Is de software te koppelen aan andere applicaties die je bedrijf nodig hebt/gaat hebben?
  • Hoe is de kostenstructuur opgebouwd? Een vast per maand modulair of per boeking? Een bedrag per boeking/transactie wordt vaak duurder dan een vast bedrag.

Bij oamkb gebruiken we vooral Yuki, Exact, Reeleezee, Snelstart, Jortt, Twinfield en andere webbased boekhoudsoftware omdat zij al een tijd bestaan want dan zijn de kinderziektes eruit. We helpen je kiezen: of ze veel belangrijke modules hebben, zoals urenregistratie, projectadministratie of betalingsapplicatie. We geven je advies of ze volledig zijn en goed te combineren zijn met andere belangrijke software applicaties in je bedrijf. Ook weten we uit ervaring of ze makkelijk en gebruiksvriendelijk zijn voor jou als ondernemer.

Voor groot deel van de bedrijven is Yuki het meest geschikt

Een groot deel van onze MKB-klanten heeft het meeste gemak en hoge tevredenheid met Yuki. Als er aanvullende modules nodig zijn, dan weten we of we deze kunnen koppelen met andere software of dat een van de andere boekhoudprogramma´s geschikter is voor jouw bedrijf. Deze ervaring is opgebouwd in de afgelopen 10 jaar dat wij administraties automatiseren.

Advies over de beste boekhoudsoftware voor jouw bedrijf

De keuze voor boekhoudsoftware in je bedrijf maak je maar eens in de paar jaar. We helpen je hier graag bij. We zoeken samen met jou naar de meest makkelijke, tijd- en geldbesparende boekhoudsoftware zodat je hier jaren plezier van hebt.

New call-to-action

Maandabonnement en kosten

Wil je zekerheid van de kosten van de online administratie van je bedrijf?

Wij houden ook niet van onverwachte facturen, liever weet je vooraf wat je wilt betalen. Daarom maken we altijd een vaste prijsafspraak. Dat geeft je rust in de liquiditeit van je bedrijf. Alles wat elke ondernemer nodig heeft in zijn bedrijf aan administratie en verplichte aangiften, waarin tussendoor bellen/mailen en appen inclusief is. Zo kun je elke vraag kwijt aan je oamkb administrateur en kun je vooraf overleggen over een beslissing of een belastingbesparing.

Wat als er toch extra werk is?

Wanneer er toch extra werk zou zijn, bijvoorbeeld bij inhaalwerk, een belastingcontrole een financieringsaanvraag, dan overleggen we vooraf over de kosten. Pas als jij je akkoord geeft, gaan we aan het werk. Zo hebben we samen nooit problemen over de prijs. Dat is fijn want zo kun je met je oamkb administrateur lang goed samenwerken.

Wat krijg je voor het maandabonnement?

Kies je voor oamkb, dan kies je voor groei, kwaliteit en een vast maandbedrag.
Wat je krijgt met het oamkb maandabonnement:

  • een online administratie
  • een geautomatiseerde administratie (tot wel 70% gaat volledig automatisch!),
  • een ervaren administrateur die de boekhouding op maat gemaakt automatiseert
  • alle verplichte aangiften
  • en bellen, mailen en appen is inclusief.

Concreet betekent dit dat je 1 aanspreekpunt hebt. Dit is een financieel administrateur die bij jou in de buurt zit en/of gespecialiseerd is in jouw branche.

24/7 inzicht in je cijfers

Maandabonnementen variëren per grootte van je bedrijf en je wensen. De grootste winst behaal je doordat jij altijd en overal bij jouw cijfers en gegevens kunt, je hebt 24/7 inzicht in je bedrijf. Je hebt geen enkele hobbel naar jouw informatie. Hierdoor kun je snel de juiste beslissing nemen, bovendien op basis van up to date cijfers! En wil je overleggen over beslissingen, belastingbesparing, je cijfers of je bedrijf? Je oamkb administrateur staat voor je klaar: altijd direct toegankelijk voor een persoonlijk gesprek of via telefoon, app of mail wat in de maandprijs is inbegrepen.

Eénmalige inrichting voor 265,-

De inrichting en op maat maken van de boekhoudsoftware voor jouw bedrijf zorgt ervoor dat binnen jouw bedrijf de software snel en goed verloopt. We besteden hier veel aandacht aan, zodat het voor jou makkelijk is en je tijd scheelt.

Jouw oamkb administrateur regelt alles voor je:
  1. zet jouw administratie over
  2. handelt eventuele zaken met jouw vorige boekhouder af
  3. stelt jouw administratie zo in dat deze op maat van jouw bedrijf is
  4. automatiseert jouw administratie tot 70% als je wilt
  5. legt jou en jouw medewerkers uit hoe het werkt
  6. bespreekt met jou elk kwartaal (of elke maand) je cijfers, je ambities en je overwegingen aan tafel
  7. zorgt dat al jouw facturen binnen 24 uur ingeboekt zijn (dat wat de software niet kan lezen)
  8. zorgt voor al jouw verplichte aangiften
  9. beantwoordt al jouw vragen tussendoor (via de boekhoudsoftware, telefoon, mail of Whatsapp
  10. regelt op jouw verzoek andere benodigde specialisten
Alleen betalen voor wat je nodig hebt

Samen nemen we door wat je nodig hebt in het maandabonnement: alleen wat je echt nodig hebt. Daarbij betaal je alleen voor expertises als je die nodig hebt. Met jouw oamkb administrateur heb je toegang tot ons hele netwerk: accountants, belastingadviseurs, bedrijfsadviseurs en bedrijfscoaches. Elke expertise die je af en toe nodig mocht hebben voor je bedrijf hebben we in onze tribe. Vooraf wordt altijd overlegd over een vaste prijs. Zo betaal je alleen voor wat je nodig hebt en nooit teveel

Hoe werkt het?

In ruim 10 jaar hebben wij een aanpak ontwikkeld die verder gaat als je
administratie alleen, de oamkb professionals helpen je groeien.

1. Kennismaking met één van de 200+ ervaren administrateurs

Om goed te kunnen inventariseren wat jouw bedrijf nodig heeft komt één van van de oamkb administrateurs bij je in de buurt, bij jou langs. Die kennismaking en inventarisatie geeft je de meest scherpe offerte. Zo weet je wat voor vlees je in de kuip hebt. Ook bespreken we wat je wel en wat je niet nodig hebt, zodat je geen onnodige kosten hebt.

2. Advies over de beste boekhoudsoftware voor jouw bedrijf

Al onze oamkb administrateurs kennen de beste boekhoudprogramma´s die in Nederland te verkrijgen zijn. We hebben hier 10 jaar ervaring in advies te geven over de beste boekhoudsoftware voor jouw bedrijf. Er hangen verschillende prijskaartjes aan de verschillende software. We zullen je nooit een te zwaar boekhoudprogramma aanraden als je dat niet nodig hebt. Bijvoorbeeld is Yuki de beste software voor een groot deel van de MKB-bedrijven. Als je speciale modules nodig hebt, nu of in de toekomst, dan zijn er andere boekhoudprogramma´s meer geschikt. We geven je advies in op basis van jarenlange ervaring. Gebruik je al online boekhoudsoftware en bevalt dat goed? De kans is groot dat wij hier ook mee kunnen werken. Onder de 200+ administrateurs zijn specialisten in boekhoudsoftware die minder vaak gebruikt wordt. Omdat alle administrateurs van de oamkb tribe nauw met elkaar samenwerken, zal jouw oamkb administrateur in de buurt, de specialist erbij roepen om dit samen op te pakken, zodat jij altijd bent verzekerd van de beste boekhoudsoftware en kennis hierover voor jouw bedrijf.

New call-to-action
Bankkoppeling

Als laatste koppelt de oamkb administrateur de bank aan de administratie. Hierdoor staan de bankafschriften automatisch in de administratie. De administrateur stelt de online administratie zo in dat openstaande verkoopfacturen als betaald worden geboekt. Hierdoor heb je altijd 24/7 inzicht in het geld dat je bedrijf nog binnen moet krijgen.

Heb je contante ontvangsten? Dan kijkt je administrateur of je kassa gekoppeld kan worden met de online administratie. De administrateur kan ook advies geven over de beste kassasoftware om je dit makkelijk te maken.
Ook kan de administrateur een module instellen dat je eens of meerdere keren een betaling van meerdere posten tegelijk kan betalen, zonder deze in de bank hoeven te zetten. In de bank geef je alleen je fiat. Dat scheelt je tijd en je hebt altijd overzicht in hoeveel er nog betaald moet worden aan leveranciers.

BTW aangifte

Omdat de oamkb administrateur de administratie heeft ingesteld zodat de BTW meteen wordt verwerkt heb je ook 24/7 inzicht in het BTW bedrag dat betaald moet gaan worden.

Extra modules gekoppeld aan je online administratie

Als je projectadministratie, werkplaatssoftware, voorraad software of andere software in je bedrijf gebruikt of nodig hebt, dan geeft de oamkb administrateur advies over de beste ervaringen van ons met de verschillende boekhoudsoftware in de afgelopen 10 jaar. Waar mogelijk zal de administrateur een koppeling leggen tussen modules en de online administratie, zodat dit kosten voor jou bespaart aan extra aanlevering en dubbel werk.

Begroting en prognose gekoppeld aan je online administratie

Een begroting en prognose is een must voor bedrijven die willen groeien. Op die manier houd je vinger aan de pols en kun je direct bijsturen. Jouw online administrateur legt de koppeling voor je zodat je altijd 24/7 inzicht hebt in de werkelijke resultaten vs de begroting en prognose.

3. Offerte voor online administratie

Op basis van de kennismaking en inventarisatie maken we een scherpe offerte voor je op basis van een vaste maandprijs. Hierin zit alles in wat je nodig hebt:

  • inrichting van de online administratie
  • inboeken van de administratie
  • abonnement van de boekhoudsoftware
  • aangiften omzetbelasting
  • 4 besprekingen per jaar over je cijfers en ambities
  • tussendoor bellen, mailen en appen
  • wettelijk verplichte jaarrekening
  • aangifte inkomstenbelasting


Voor B.V.´s komt hierbij:

  • deponering Kamer van Koophandel stukken
  • aangifte vennootschapsbelasting


Wanneer je personeel hebt komt hierbij:

  • de salarisadministratie
  • aangifte loonbelasting

 

De offerte wordt scherp voor je opgesteld en vooral duidelijk: wat zit er in het maandabonnement en wat niet? Als er extra werk is overleggen we vooraf of we jouw toestemming hebben en je akkoord met de kosten. Zo voorkomen we problemen met elkaar en heb je geen last van onverwachte facturen.

4. Opstart van de online administratie

Jouw oamkb administrateur maakt de administratie op maat voor jouw bedrijf. Die inrichting is van belang voor het automatiseren van de boekhouding. Samen met jou welke stuurinformatie je nodig hebt om je bedrijf nog beter te kunnen besturen.

Verkoopfacturen

Je oamkb administrateur starten met de verkoopfacturen. Als die vanuit de boekhoudsoftware gemaakt kunnen worden, dan staan deze direct in de boekhouding. De producten en diensten, de prijzen en kortingen van jouw bedrijf worden allemaal voorgeprogrammeerd. Je hoeft zelf niets te doen. De oamkb administrateur laat daarna zien hoe je een factuur maakt.
Wanneer de verkoopfacturen vanuit andere software gemaakt moeten worden, dan zoekt de administrateur de beste manier voor automatische doorzending naar de administratie zodat het op jouw bedrijf geen extra tijd kost om verkoopfacturen aan te leveren.

Inkoopfacturen

De meeste leveranciers sturen hun facturen per mail. Als dat nog niet gebeurd, dan vragen we dit aan de leverancier. Je administrateur geeft het email adres door van de administratie, zodat de facturen, na controle of direct, in de administratie komen. De administrateur stelt de online administratie zo in dat de facturen op de juiste plaats in de boekhouding terecht komen. Bij leveranciers die facturen klaarzetten in hun portal die opgehaald moeten worden, stelt de administrateur een aanvullende app in, die de bonnen automatisch ophaalt. Zo hoef je nooit meer spullen aan te leveren aan je boekhouder.

Bonnetjes

Misschien heeft jouw bedrijf veel bonnetjes of juist weinig. Jouw online administrateur bespreekt met jou wat de beste methode is om de bonnetjes naar de administratie te sturen. Dat kan door een foto te maken via de app en door te sturen naar de administratie, of het kan met een declaratie die dan een verzameling is van bonnetjes. Als personeel veel bonnendeclaraties heeft, kan de administrateur ook een declaratie-app aan de online administratie koppelen zodat deze automatisch in de administratie komen. Het wordt voor jou zo makkelijk mogelijk gemaakt om de administratie te voeren. Er gaat zo min mogelijk tijd voor jou af om te werken aan je bedrijf.

5. Tussendoor bellen/mailen/appen

Nu de administratie loopt, is het een kwestie van finetunen door je oamkb administrateur. Hierdoor komt tijd vrij om de informatie te bespreken die uit de online administratie komt.

Jouw administrateur checkt maandelijks en per kwartaal of de cijfers kloppen. Het extra inzicht dat je krijgt vanuit de geautomatiseerde boekhouding is waardevol voor jou om aan je bedrijf te werken. Heb je vragen over je boekhouding? Jouw administrateur kan direct online met je meekijken en jouw vragen beantwoorden. Dit is in het maandabonnement opgenomen zodat je geen drempel hebt om vragen te stellen. Een direct antwoord op je vraag is fijn want dan kun je weer door met ondernemen.

6. Besprekingen over de cijfers door het jaar heen

In een persoonlijk gesprek bespreekt jouw oamkb administrateur de cijfers met jou. Dat kan per maand of per kwartaal. Dat kan kort zijn of uitgebreid, waar jij behoefte aan hebt. Het doornemen van de cijfers is een overzicht waar je bedrijf nu staat. Nog interessanter is, waar wil je met je bedrijf naartoe? Welke stappen ga je ondernemen om daar te komen? Hier zal begroting en prognose software, gekoppeld aan je online administratie, je mee vooruit helpen.

7. Bedrijfsadvies en belastingadvies

Binnen de oamkb tribe hebben we verschillende specialisten op het gebied van bedrijfsadvies en belastingadvies. Omdat we nauw met elkaar samenwerken schakelt jouw administrateur een specialist in waar zijn kennis tekort schiet. Afhankelijk van jouw wensen blijft jouw administrateur het eerste aanspreekpunt of kun je direct communiceren met een van de specialisten. Zo ben je altijd verzekerd van het beste advies.

8. Bedrijfscoaches

Heb je groeiplannen met je bedrijf? Of wil je structureel zaken verbeterd zien? Dan kan jouw administrateur een van de bedrijfscoaches inschakelen. De oamkb bedrijfscoaches hebben een uitgestippeld stappenplan: in 7 stappen naar een beter bedrijf. De kwaliteit van de bedrijfscoaches is dat ze dit 7 stappenplan toepasbaar maken voor jouw bedrijf. Zij begeleiden je naar structurele verbeteringen in je bedrijf zodat je bedrijf groeit en meer waard wordt.

9. Jaarcijfers en aangiften

Jaarlijks maak jouw administrateur de cijfers op en doet de jaarlijkse belastingaangiften voor jou en je bedrijf. Door het jaar heen weet je al precies waar je bedrijf staat en welke belastingen je kunt verwachten. Er zijn dus voor jou geen verrassingen op belastingaanslagen.

10. Is jouw administratie ziek?

Binnen de oamkb tribe hebben we afspraken om ervoor te zorgen dat jouw online administratie goed blijft doorlopen bij ziekte van je administrateur. Je hoeft je dus nooit zorgen te maken over het doorlopen van je online administratie. Ook als jouw online administrateur personeelsleden heeft, wordt een andere oamkb administrateur uit de oamkb tribe aangesteld om te bewaken dat alles goed blijft verlopen voor jouw bedrijf.

11. Heb je een klacht?

In de oamkb tribe is het hoofdkantoor jouw aanspreekpunt om je klacht op te lossen als je er met jouw oamkb administrateur niet uitkomt. Het hoofdkantoor zorgt ervoor dat het probleem wordt opgelost, eventueel met andere leden uit de oamkb tribe. Ook is het mogelijk dat je ervoor kiest om een andere oamkb administrateur te leren kennen als er structureel geen werkbare situatie is ontstaan. Gelukkig komt dit niet veel voor en worden eventuele klachten goed opgelost. Alle oamkb tribe leden hebben bijvoorbeeld een beroepsaansprakelijkheidsverzekering en daar heeft nog niemand in de afgelopen 10 jaar gebruik van hoeven te maken.

Naar klachtenprocedure

New call-to-action

Download ons 5-stappenplan

Wat zou het fijn zijn als je 70% van de administratie automatisch zou kunnen laten verlopen.

 

In ons 5-stappenplan laten we zien hoe je dit doet.

Download stappenplan

Horeca-ondernemer aan het woord

YouTube video

Oamkb ondernemer aan het woord

YouTube video

Onze diensten

24/7 inzicht in je administratie tegen een vaste maandprijs inclusief persoonlijk contact en alle belastingaangiften.

Naar Online administratie

Alle belastingvoordelen voor ondernemers, je benut alle mogelijkheden binnen de fiscale wetgeving met onze belastingadviseurs.

Naar Belastingadvies

Zekerheid bij je jaarrekening afgegeven door een accountant. Alle accountantsverklaringen: subsidieverklaring, due diligence, prognose verklaring enz.

Naar Accountancy

Specialisten in jouw branche (horeca, zorg, automotive, retail enz) en voor financieringsaanvragen, HR, reorganisatie, fusie en overname.

Naar Bedrijfsadvies

In 7 stappen naar een beter bedrijf: ervaren bedrijfscoaches zorgen met jou voor meer winst, meer groei in je bedrijf en meer rust voor jou.

Naar Bedrijfscoaching

Kosteloos adviesgesprek aanvragen

Bij oamkb staan we elke dag voor je klaar. Ook jou helpen we graag verder met je MKB administratie èn je onderneming, dus stel gerust je vraag aan ons!

Bennekomseweg 43
6717 LL Ede

T. 085 – 30 30 794
E. info@oamkb.nl

Kosteloos adviesgesprek aanvragen