{"id":422550,"date":"2023-05-15T13:21:53","date_gmt":"2023-05-15T13:21:53","guid":{"rendered":"https:\/\/oamkb.nl\/kantoor\/?p=422550"},"modified":"2023-05-15T13:26:40","modified_gmt":"2023-05-15T13:26:40","slug":"gedreven-medewerkers-vinden-voor-jouw-vacatures","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/oamkb.nl\/kantoor\/gedreven-medewerkers-vinden-voor-jouw-vacatures\/","title":{"rendered":"Gedreven medewerkers vinden voor jouw vacatures?"},"content":{"rendered":"
Leestijd:<\/span> 9<\/span> minuten<\/span><\/span><\/p>\n Kies voor A- en B-medewerkers en zorg dat jij ze h\u00fan droombaan biedt. Hoe je dat aanpakt, lees je in dit artikel.\u00a0<\/strong><\/p>\n Met recruitment marketing kijk je naar je talent acquisitie zoals je naar je klanten acquisitie kijkt:<\/p>\n Dit doet het recruitment marketingbureau door eerst jouw employer branding goed op te zetten: het cre\u00ebren van een positief imago als werkgever. Vervolgens zorgt recruitment marketing ervoor dat de juiste mensen komen solliciteren. Bij ons oamkb Recruitment Marketing bureau<\/a> gaan we nog een stapje verder. 5 Stappen om precies te zijn:<\/p>\n \u201cAlsof we in deze tijd iets te kiezen hebben?!\u201d Nou en of! Het \u2018genoegen nemen, bij gebrek aan beter\u2019 heeft ervoor gezorgd dat we zoveel vacatures hebben. Dat komt omdat C- en D-medewerkers meer werk cre\u00ebren dan ze wegwerken.<\/p>\n A-medewerkers g\u00e1\u00e1n voor je bedrijf en halen daar zelf ook heel veel voldoening uit. Daarom zijn zij productiever, helpen collega\u2019s ook slagen, gaan die extra mile voor jouw klanten, maken hun werk af voor ze naar huis gaan en blijven langer bij jouw bedrijf.\u00a0 Met bedrijfs DNA bedoelen wij: missie, visie, cultuur en arbeidsethos. A-medewerkers dragen 3x zoveel bij als je C\/D medewerkers. A-medewerkers laat je nieuwe mensen inwerken en kun je perfect inzetten voor je wervingscampagne, zodat zij nieuwe A-medewerkers aantrekken.<\/p>\n Het zijn mensen die dezelfde mentaliteit hebben als jij en de visie en missie delen van je bedrijf. Ze zijn alleen nog niet vakvolwassen genoeg om de kar te trekken.\u00a0 Met een beetje coaching\/opleiding worden zij ook een A-medewerker.\u00a0 Als je veel B-medewerkers in huis krijgt, moet je dus goed worden in opleiden (en ze vervolgens binnenhouden).<\/p>\n C-medewerkers zijn niet gelukkig, zijn vaker ziek, helpen collega\u2019s niet (als het niet per se moet) en knabbelen aan hun werktijden. Ze dragen niet (meer) bij aan de groei van het bedrijf.\u00a0 Zoek een andere plek binnen het bedrijf (als ze dezelfde missie en visie hebben), of erbuiten. Help iemand actief aan een nieuwe droombaan. Dan wordt diegene een A-medewerker (en weer gelukkig!) op een andere plek en heb jij weer ruimte voor een nieuwe A-medewerker op deze plek.<\/p>\n Heb je D-medewerkers in je bedrijf? Dan ben je te laat. Dit was een C-medewerker die te lang is blijven zitten. Voor deze persoon is eigenlijk alles te veel, werkt collega\u2019s tegen, veroorzaakt overal brandjes (ook bij klanten) en houdt collega\u2019s van hun werk (met roddelen\/ruzies). D-medewerkers zijn het zand in de machine. Hierbij krijgt oli\u00ebn een negatief effect.\u00a0 Deze pleister moet er zo snel mogelijk afgetrokken worden. Wat het ook kost, trek de pleister eraf, anders kun je niet verder. Je doet hier de medewerker zelf ook een plezier mee! Dus kiezen voor A-medewerkers (en B-medewerkers)<\/strong> is de eerste stap naar een vacature-vrij bedrijf\u00a0<\/strong><\/p>\n Uit onderzoek van Herzberg, dat gekoppeld is aan de piramide van Maslow, blijkt dat je jouw medewerkers niet motiveert (op de lange termijn) als je ze meer salaris geeft. Je demotiveert jouw personeel wel als je te weinig salaris geeft. Salaris is namelijk een hygi\u00ebne factor. Die moet goed zijn, anders gaan medewerkers actief solliciteren.<\/p>\n Heb je deze hygi\u00ebne factoren op orde, dan is jouw personeel nog steeds vatbaar voor recruiters die bellen en voor vacatures die voorbij komen op social media.<\/p>\n Nu voelen jouw medewerkers zich tevreden. Maar, nog altijd zijn zij gevoelig voor recruiters en vacatures die voorbij komen als het om een droombaan<\/strong> gaat.<\/p>\n Deze punten, opgeteld bij alle voorgaande punten uiteraard, vormen voor mensen een absolute droombaan waarbij zij 100% ongevoelig zijn voor andere vacatures en werkgevers. Vlak voor Maslow overleed, en dat weten veel mensen niet, heeft hij nog een 6e schijf toegevoegd aan zijn piramide. Dit punt is een stuk altru\u00efstischer dan de andere: self trancendence. Mensen stijgen boven zichzelf uit en beseffen dat zij onderdeel zijn van een groter geheel, en gedragen zich daar ook naar. Medewerkers willen bijdragen aan een betere wereld.\u00a0 Wanneer je jouw medewerkers alles biedt dat ze nodig hebben, motiveert \u00e9n de ruimte biedt om bij te dragen, dan heb je die droombaan<\/strong> voor mensen waar geen ander bedrijf tegenop kan.\u00a0 Dit is dus ook de manier hoe je mensen werft die niet actief solliciteren!<\/p>\n Die WHY, die we kennen van Simon Sinek, spreekt recht tot het hart. \u2018Waarom doe je wat je doet? Waarom ben je met dit bedrijf begonnen? Waarom willen mensen voor jouw klanten werken? Zo krijg je sollicitanten die kiezen voor jouw vacature; niet om het salaris, een mooie bedrijfsnaam op hun cv of een functie met status, maar omdat ze geloven in wat jij gelooft. Dit is jouw onderscheidend vermogen binnen jouw recruitment marketing waardoor mensen wel op jouw vacature reageren en niet op die van andere werkgevers.<\/p>\n We geloven veel sneller wat de mensen zeggen die we kennen of die we willen zijn, dan wat anderen zeggen. J\u00edj kunt zeggen dat het een leuke baan is, \u00edk kan het zeggen, maar als jouw person\u00e9\u00e9l het zegt, geloven mensen het meteen. Kies dus ook hier weer voor A-medewerkers die jouw verhaal vertellen. Werf niet met geld, wel met cadeautjes Er wordt tegenwoordig veel gedaan met financi\u00eble beloningen: als een medewerker een nieuwe medewerker aanbrengt worden er soms hoge bedragen beloofd. Ook komt het voor dat recruiters met de nieuwe kandidaat een hoge \u2018tekenfee\u2019 afspreken. In de praktijk blijkt dat medewerkers dat te ongemakkelijk vinden, waardoor het niet dat stimulerende effect heeft als werkgevers hopen. Je hebt wel andere succesvolle medewerker referral programma\u2019s. Medewerkers en fans van je bedrijf kunnen jouw vacature delen in hun netwerk. Je beloont ze hiervoor door een cadeautje op te sturen of ze iets uit te laten zoeken op jouw webshop bijvoorbeeld.<\/p>\n Een recruitment marketing bureau zorgt voor de employer branding die als een gegoten jasje om het bedrijf heen valt.\u00a0 Nu AI, filters en deepfake video\u2019s mensen alert maakt op \u2018mooier voordoen dan je bent\u2019, zijn authentieke teksten, video\u2019s en foto\u2019s een verademing voor mensen: eerlijke en volledige informatie helpen mensen beter om te beslissen of iets geschikt voor ze is. Dus gebruik: vlogs<\/a>, interviews en foto\u2019s met echte mensen (geen stockfoto\u2019s) om bij de harten van mensen binnen te komen zodat ze gaan solliciteren.<\/p>\n Hoe nu weer geldt: durf te kiezen. Als jij langs een winkelruit loopt en er staat een pop in de etalage die exact op jou lijkt: dezelfde haarkleur, postuur en kledingstijl. Hoe groot is de kans dan dat jij naar binnenloopt?\u00a0 Als je een poort ziet waarin jouw silhouet lijkt uitgehouwen, zodat jij er precies doorheen past. Hoe groot is de kans dat je er doorheen loopt? Precies. Daarom noemen wij het bouwen van de de employer branding campagne een poort van eerlijke en volledige informatie. Iedereen die door die poort heen loopt, past (letterlijk en figuurlijk) perfect bij het bedrijf.<\/p>\n Als jouw recruitment marketing goed gedaan is, komen er alleen kandidaten solliciteren die perfect bij jouw bedrijf passen. Dan hoef je dus nooit meer mensen af te wijzen. Uiteraard hoef je ook niet meteen alle kandidaten aan te nemen. Het is nu een kwestie van timing: hebben we nu al plek voor de sollicitant, of moeten we nog even wachten tot diegene de studie af heeft of wij een mentor in huis hebben om iemand goed te kunnen laten shinen; of wij het gewenste salaris kunnen betalen? In ieder geval hebben we contact en weten we elkaar te vinden.<\/p>\n Zo bouw je een talentpool op waar je nog lang plezier van zult houden. Deze mensen hebben een positief gevoel aan de sollicitatieprocedure overgehouden, dus zullen jouw vacatures ook in hun netwerk promoten.<\/p>\n Wat oamkb Recruitment Marketing<\/a> anders doet is het kiezen voor A-medewerkers bij duurzame bedrijven. A-medewerkers vormen geoliede A-teams, die heel goed geolied 3x meer impact maken voor je duurzame bedrijf. En dat is hard nodig! Daarom werken wij er hard voor. Hier lees je: hoe we dat aanpakken<\/a>.<\/p>\n ECO+BOUW <\/a>bouwt woningen en gebouwen met biobased materialen. Het zijn geen greenwashers, maar pure pioniers in het duurzaam bouwen. Met het team van oamkb Recruitment Marketing kregen we het voor elkaar om vorig jaar 20 nieuwe medewerkers te werven, waarvan een groot deel absolute A-medewerkers zijn die nu genoemd worden in het rijtje: \u2018mensen die het meeste bijdragen aan ons bedrijf\u2019. De andere zijn B-medewerkers die nu worden opgeleid door de A-medewerkers. Dit zorgt ervoor dat de organisatie inmiddels al als een raket vooruit schiet.\u00a0 En bedenk maar eens wat er gebeurt als die B-medewerkers ook A-medewerkers zijn geworden!<\/p>\n Zoek jij een recruitment marketing bureau<\/a> dat jouw recruitment marketing en employer branding zo regelt dat jij allemaal A-medewerkers binnenkrijgt?\u00a0 Neem dan contact<\/a> op voor een kosteloos adviesgesprek.<\/p>\n Het bericht Gedreven medewerkers vinden voor jouw vacatures?<\/a> verscheen eerst op Bedrijfsadvies<\/a>.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Leestijd: 9 minuten Met oamkb recruitment marketing lukt het w\u00e9l: 5 stappen Kies voor A- en B-medewerkers en zorg dat jij ze h\u00fan droombaan biedt. Hoe je dat aanpakt, lees je in dit artikel.\u00a0 Eerst: wat is recruitment marketing? Met recruitment marketing kijk je naar…<\/p>\n","protected":false},"author":11,"featured_media":422552,"comment_status":"close","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"aioseo_notices":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/oamkb.nl\/kantoor\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/422550"}],"collection":[{"href":"https:\/\/oamkb.nl\/kantoor\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/oamkb.nl\/kantoor\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/oamkb.nl\/kantoor\/wp-json\/wp\/v2\/users\/11"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/oamkb.nl\/kantoor\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=422550"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/oamkb.nl\/kantoor\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/422550\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/oamkb.nl\/kantoor\/wp-json\/"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/oamkb.nl\/kantoor\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=422550"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/oamkb.nl\/kantoor\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=422550"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/oamkb.nl\/kantoor\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=422550"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}Met oamkb recruitment marketing lukt het w\u00e9l: 5 stappen<\/span><\/h2>\n
Eerst: wat is recruitment marketing?<\/span><\/h2>\n
\n
Stap 1: Kies voor A- en B-medewerkers<\/span><\/h2>\n
A-medewerkers: zijn vakvolwassen, met hetzelfde bedrijfsDNA<\/h3>\n
<\/h3>\n
B-medewerkers: zijn A-medewerkers in de dop<\/h3>\n
C-medewerkers: zitten niet (meer) op hun plek<\/h3>\n
D-medewerkers: zijn het zand in je machine<\/h3>\n
Stap 2: houd je A-medewerkers binnen met een droombaan<\/span><\/h2>\n
Wat \u2018gewoon\u2019 in orde zijn om mensen binnen te houden:<\/h3>\n
\n
Wat mensen wel motiveert om te blijven:<\/h3>\n
\n
Wat is een droombaan?<\/h3>\n
\n
Stap 3: trek nieuwe A-medewerkers met jouw WHY<\/span><\/h2>\n
WHY als onderscheidend vermogen<\/h3>\n
Mensen werven mensen<\/h3>\n
Stap 4: employer branding met authentieke informatie<\/span><\/h2>\n
Hoe concreter hoe beter<\/h3>\n
Stap 5: wijs nooit meer iemand af, maar cre\u00eber een Talent pool<\/h2>\n
Timing is everything<\/h3>\n
Talentpool<\/h3>\n
Wat doet oamkb recruitment marketing anders?<\/span><\/h2>\n
Een voorbeeld<\/span><\/h2>\n
Contact<\/h2>\n