Top

Home / Investering

Investering

Sluit je aan bij oamkb
Informatie aanvragen

Klaar voor de start?

Op deze pagina vind je de investering die je nodig hebt om jouw bedrijf professioneel op te zetten en je aan te sluiten bij oamkb. Het is de unieke formule van ons bewezen concept.

De investering bestaat uit de opstart van jouw vestiging; begeleiding bij jou als ondernemer; jouw marketing; ICT inrichting en ondersteuning; en de opleiding. We hebben een aantal extra opties, die bespreekbaar zijn.

 

De kosten zijn lager dan wanneer je het zelf zou doen, omdat we in al die jaren de middelen hebben ontwikkeld die geen beginnersfouten meer hebben en hun toegevoegde waarde hebben bewezen. Bovendien krijgen we de kosten zo laag omdat we van alle kwantiteitskortingen gebruik maken van onze leveranciers.

 

Opstart vestiging

Voor het starten van je eigen oamkb-vestiging begeleiden we je van A tot Z. Dit doen we door middel van praktische opstarttrainingen, met cursussen ter voorbereiding. Elke training heeft als doel een deel van je bedrijf op te zetten, en wel gelijk op de professionele oamkb-wijze die straks voor een klanttevredenheid van een 9+ zorgt. Je krijgt trainingen in het gebruik van jouw ICT, automatiseren en het werken vanuit de oamkb-formule. Als bedrijfscoach krijg je training in alle 7 stappen van het ¨in 7 stappen naar een beter bedrijf¨. Wanneer jij na 3-6 maanden klaar bent met het opstarttraject, staat jouw eigen oamkb-vestiging.

 

Organisatiekosten

We gaan ervan uit dat je een halfjaar nodig hebt om je kantoor oamkb-formule proof op te zetten met onze hulp. Daarom rekenen we het eerste halfjaar geen bijdrage. Hierna bedraagt de vaste bijdrage voor de organisatie 460,80 per maand. Dit is geen omzetafhankelijke bijdrage, dus ook als je groeit, blijft de bijdrage hetzelfde.

Ondernemerschap

Ondernemerschap is net als ouderschap. Als je het wordt, betekent het niet dat je er ook meteen goed in bent. Om jouw ondernemerschap zo snel mogelijk te professionaliseren, jou controle te geven over jouw bedrijf en je succesvol te laten zijn investeren we ook in jouw ondernemerschap. Je krijgt specifiek training van zeer succesvolle ondernemers. Daarbij word je ook begeleid door de formulecoach. Jullie stellen een strategisch plan op en blijven de voortgang monitoren zodat je kunt bijsturen. Dit geldt voor startende oamkb Tribe Members, maar ook voor de ervaren oamkb’ers. Zo blijf je het beste uit jezelf en je onderneming halen.

 

Uiteraard zijn de teambuildingsdagen er specifiek voor om ondernemerservaringen aan elkaar uit te wissen, zodat je je kunt blijven ontwikkelen. In ondernemerschap, net als in ouderschap, raak je nooit uitgeleerd en dat is ook het leuke eraan!

 

De kosten van de formulecoach en teambuildingsdagen zijn inbegrepen in de startfee tijdens de opstarttijd en in de organisatiefee daarna. Voor de teambuildingsdagen in Spanje of Portugal vragen we een eenmalige eigen bijdrage van €125,- omdat niet altijd iedereen mee kan, en zij aan de kosten van anderen hoeven mee te betalen.

Marketing

Om ervoor te zorgen dat jij snel nieuwe klanten en omzet binnenhaalt, krijg je een kant en klare website met jouw eigen logo erop. Je krijgt bijpassende, ingerichte social media kanalen waarop wij posts uit jouw naam plaatsen. Je krijgt marketingmaterialen zoals visitekaartjes, professionele foto’s en een gepersonaliseerde e-mailhandtekening. In onze interne shop kun je marketingmaterialen bestellen zoals banners, bedrukte klantgeschenken, leuke koffiemokken, klantmagazines en bedrukte wielerkleding. Wil je dat we speciaal iets voor jou ontwerpen, dan krijg je dit ook. Om aan meer omzet te komen ga je jouw netwerk uitbreiden onder begeleiding van onze trainer. We hebben we een leadteam waaraan je deel kunt nemen. We werken aan regionale naamsbekendheid en ondersteunen je bij wat jij eventueel zelf wilt organiseren. De marketing legt voor jou de bal voor het goal, dus scoren maar!

 

Dit zit dus allemaal aan marketing in de opstartfee van €15.000,-

 

Na het eerste jaar is de bijdrage aan de landelijke marketing €1.800,- in van alle projecten bij elkaar (dat is €150,- per maand). De projecten worden samen met de franchiseraad vastgesteld.

Bedrijfsadviseur Bas van Kooten

ICT

De ICT is centraal geregeld en centraal ingekocht. We hebben de systemen zo aan elkaar gekoppeld, dat jij jouw klanten en jezelf een automatische administratie kunt geven. Je kunt veel geld besparen door vanuit de oamkb portal van Yuki of Fiscaal Gemak te werken bijvoorbeeld. Ook het intern samenwerken doen we vanuit 1 portal.

 

In de opstarttrainingen word je hierin helemaal thuis gemaakt. Vanuit ons serviceteam in Ede krijg je ICT ondersteuning waar nodig. Nooit meer gedoe, altijd gelijk antwoord. We werken met een ticketsysteem. Meestal is binnen 2 werkdagen jouw probleem opgelost tenzij je er spoed bij hebt, dan pakken we het direct op.

 

We kopen in met de stichting ICT oamkb: een stichting zonder winstoogmerk. Zo delen we de kosten en betaal je altijd het minst mogelijke van wat je gebruikt.

 

De ICT kosten worden tegen kostprijs doorberekend door de Stichting ICT oamkb. Er wordt inkoopvoordeel behaald door gezamenlijk in te kopen. Elke maand ontvang je een overzicht van de afname van ICT. Deze kun je controleren alvorens de factuur wordt verzonden. De stichting heeft geen winstoogmerk en rekent slechts de kostprijs door. De stichting heeft een eigen supportdesk, die elke ochtend open is en bij nood buiten openingstijden bereikbaar. Hiervoor betaal je je €25,- per maand aan supportbijdrage.

Opleiding

De opstarttrainingen

Tijdens de opstarttrainingen is de opleiding gericht op het werken met de formule, de ICT en het binnenhalen van nieuwe klanten en omzet:

 

  1. Welkom aan boord
  2. Presenteren en offline netwerken
  3. Online netwerken met LinkedIn
  4. Ondernemerschap
  5. Salesplan deel 1 (100 maatregelen voor meer omzet)
  6. Formule – Software – Google – Kwaliteit
  7. ICT en administratie met Yuki (automatiseren)
  8. Verkoopgesprekken deel 1
  9. Fiscaal gemak
  10. Praktijkdag (stage)
  11. Verkoopgesprekken deel 2 (terugkomdag)
  12. Salesplan deel 2 (terugkomdag)

 

De opleiding wordt gevolgd door jou als ondernemer. Jouw personeel kan op relevante onderdelen aanschuiven. Trainingen kunnen ook op locatie intern worden gegeven zodat de formule goed doorgevoerd wordt in het kantoor.

 

Doorlopende trainingen

 

Na de opstart is er bijna elke vrijdag een training die je kunt volgen. De trainingen worden door de oamkb Tribe Members zelf bepaald. Hierbij wordt gezorgd dat de trainingen voor de accountants en fiscalisten worden geaccordeerd zodat zij hun wettelijke PE-punten behalen.

 

De meeste trainingen zijn van huis uit online te volgen. Vooraf kun je een stuk theorie tot je nemen zodat de training effectief en praktisch is. In de training wordt bijvoorbeeld veel geoefend met de kennis die je al vooraf hebt opgedaan. De trainingen worden gemiddeld met een 8+ gewaardeerd door de Tribe Members.

Om een inzicht te geven, in 2020 zijn bijvoorbeeld deze trainingen ingekocht:

  • Kwaliteitstoetsing
  • Jaarwerk
  • Lead werken (2 dagen)
  • Dashboarding met Commandi
  • Exact online
  • Klantenwerving: sharpen the saw
  • Accountancy (2 dagen)
  • Adviesvaardigheden (2 dagen)
  • Ondernemersrecht (2 dagen)
  • Fiscale training
  • Financiering
  • Intervisie ervaren Tribe Members
  • Intervisie ervaren Tribe Members met personeel
  • Bedrijfscoaching stap 1: Meesterlijk je doelen bepalen
  • Bedrijfscoaching stap 2: Meesterlijk je omzet verhogen
  • Bedrijfscoaching stap 3: Systemen die je bedrijf laten draaien
  • Bedrijfscoaching stap 4: Een team dat voor je werkt
  • Bedrijfscoaching stap 5: Meesterlijk aan je bedrijf werken
  • Bedrijfscoaching stap 6: Resultaten meten
  • Bedrijfscoaching stap 7: De waarde van je bedrijf verhogen

 

Deze trainingen zijn optioneel, maar we raden je wel aan om na de opstart minimaal 4 trainingen per jaar te volgen. Zo blijf je bij. Sommige trainingen worden ook online gegeven en opgenomen, dus niets houd je tegen om deel te nemen en te blijven leren.

 

Na het 2e jaar na aansluiting zijn de kosten voor de doorlopende opleidingen €1.500,- per jaar. Dit is inclusief PE-punten voor accountants.

Oamkb horeca-adviseur

Wat onze partners zeggen

Hoe de opstartfee is opgebouwd

Opstartfee Administrateurs, Accountants, Belastingadviseurs

 

Beschrijving Investering
Formule oamkb + software + Google + Kwaliteitsbewaking in digitaal kantoor (1 dag) € 900,-
ICT en administratie met Yuki (5 dagen en 1 terugkomdag) € 3.600,-
Ondernemerschap (1 dag) € 900,-
Praktijkdag (1 dag) € 900,-
Fiscaal Gemak (1 dag) € 900,-
ICT en opstartfee, website en visitekaartjes Investering
Instapklaar online kantoor/ opstartfee inclusief website en visitekaartjes € 3.000,-
Marketing Investering
Presenteren en offline netwerken (1 dag) € 900,-
Online netwerken (1 dag) € 900,-
Salesplan maken + ondernemerschap (2 x 1 dag) € 1.200,-
Verkooptechnieken (2 x 1 dag) € 1.200,-
Leads creditpakket € 600,-
Totaal Opstartfee Administrateurs, Accountants, Belastingadviseurs € 15.000,-
Online informatiebijeenkomst bijwonen

Opstartfee Bedrijfsadviseurs

 

Beschrijving Investering
Formule oamkb + software + Google + Kwaliteitsbewaking in digitaal kantoor (1 dag) € 900,-
ICT en administratie met Yuki (5 dagen en 1 terugkomdag) € 3.600,-
Ondernemerschap (1 dag) € 900,-
Praktijkdag (1 dag) € 900,-
Fiscaal Gemak (1 dag) € 900,-
ICT en opstartfee, website en visitekaartjes Investering
Instapklaar online kantoor/ opstartfee inclusief website en visitekaartjes € 3.000,-
Marketing Investering
Presenteren en offline netwerken (1 dag) € 900,-
Online netwerken (1 dag) € 900,-
Salesplan maken + ondernemerschap (2 x 1 dag) € 1.200,-
Verkooptechnieken (2 x 1 dag) € 1.200,-
Leads creditpakket € 600,-
Totaal Opstartfee Bedrijfsadviseurs € 15.000,-
Optioneel (extra bovenop opstartfee) Investering
Individueel marketingtraject (3 stappen in 1 dag) € 700,-
Doelen stellen, persoonlijke why en ideale doelgroep
Propositie ideale doelgroep
Concurrentie-analyse, positionering en marketingactiviteiten
Tekst uitwerken voor de website (binnen 2 weken) € 100,-
Fiscale basistraining voor bedrijfsadviseurs (3 x 1 dag) € 1.200,-
Online informatiebijeenkomst bijwonen

Opstartfee Bedrijfscoaches

 

Opleiding Investering
Formule oamkb + software + Google + Kwaliteitsbewaking in digitaal kantoor (1 dag) € 900,-
Ondernemerschap (1 dag) € 900,-
Bedrijfscoachingstechnieken (1 dag) € 900,-
In 7 stappen naar een beter bedrijf (10 dagen) € 6.000,-
ICT en opstartfee, website en visitekaartjes Investering
Instapklaar online kantoor/ opstartfee inclusief website en visitekaartjes € 3.000,-
Marketing Investering
Online netwerken (1 dag) € 900,-
Salesplan maken + ondernemerschap (2 x 1 dag) € 1.200,-
Verkooptechnieken (2 x 1 dag) € 1.200,-
Totaal Opstartfee Bedrijfscoaches € 15.000,-
Optioneel (extra bovenop opstartfee) Investering
Individueel marketingtraject (3 stappen in 1 dag) € 700,-
Doelen stellen, persoonlijke why en ideale doelgroep
Propositie ideale doelgroep
Concurrentie-analyse, positionering en marketingactiviteiten
Tekst uitwerken voor de website (binnen 2 weken) € 100,-
Fiscale basistraining voor bedrijfsadviseurs (3 x 1 dag) € 1.200,-
Online informatiebijeenkomst bijwonen

Crowdfunding voor de opstartfee en eerste maanden

Natuurlijk heeft niet iedereen de aanloopkosten op de plank liggen, dus helpen we je met de financiering, zodat je gelijk kunt beginnen. Je kunt een bedrag tot €35.000,- via Crowdfunding financiering. Wij helpen je hiermee. We hebben hiervoor een vaste organisatie die onze groeiformule kent. Jouw financiering zal daardoor binnen een dag (vaak al binnen een uur) volgestort zijn. Dit komt door het grote vertrouwen van beleggers in oamkb. ‘De tent en de cent’ is daarom al akkoord. Het is aan ons om jou als ‘vent’ (m/v!) ook goed neer te zetten en dat kunnen we, want we hebben dan al een succesvolle aanmeldingsprocedure achter de rug. Een bijkomend voordeel hiervan is dat je direct weet hoe crowdfunding werkt, waardoor je die straks ook voor jouw klanten kunt organiseren, mochten zij een financieringsbehoefte hebben.

 

Aanvragen voor de opstart van een oamkb-vestiging variëren van €10.000,- tot €35.000,-.

Optioneel

De trainingen na de opstart zijn dus optioneel. Op ons interne vraag-en-antwoord platform Yammer kun je jouw vragen stellen aan een van de ‘dienstdoende’ salarisadministrateurs en fiscalisten (wij betalen hen om jouw vraag te beantwoorden). Het antwoord op de eerder gestelde vragen zijn goed gecategoriseerd en terug te vinden. Hiermee heb je een bibliotheek aan antwoorden die je voor jouw klanten kunt gebruiken.

 

Optioneel is ook het interne bedrijfscoachingstraject van 7 stappen. Dit is een intensief traject dat geschikt is als je een serieuze groeiambitie hebt. Bijvoorbeeld als je vrijwel gelijk mensen in dienst wilt nemen of als je al een goedlopend kantoor hebt en binnen oamkb met meer dan 20% per jaar wilt groeien.

 

Daarbij kun je ook kiezen om het interne bedrijfscoachingstraject te volgen: hierbij word je 1 op 1 begeleid door de formulecoach bij de groei van je bedrijf. In 2020 is deze nog gratis. Vanaf 2021 maken we afspraken over de opbrengsten die je uit het bedrijfscoachingstraject kan verwachten en de kosten die daarbij horen, zodat dit jou altijd meer oplevert dan het kost, zowel op korte als op lange termijn.

Optioneel (extra bovenop opstartfee) Investering
Individueel marketingtraject (3 stappen in 1 dag) € 700,-
Doelen stellen, persoonlijke why en ideale doelgroep
Propositie ideale doelgroep
Concurrentie-analyse, positionering en marketingactiviteiten
Tekst uitwerken voor de website (binnen 2 weken) € 100,-

Download het kostenplaatje

De eenmalige investering voor het volledige opstartprogramma is €15.000,- . Van deze eenmalige investering wordt €600,- gereserveerd voor het inkopen van leads.

 

Tijdens het inwerktraject geldt dit niet, maar nadat je opgestart bent (na een half jaar), ga je ook bijdragen aan de organisatiekosten, de marketing en de trainingen. Omdat we je jouw groei juist willen stimuleren, zijn kosten verbonden aan de oamkb-tribe niet afhankelijk van je omzet.

 

De maandelijkse fee is 6 maanden na jouw startdatum €460,80 per maand voor de organisatie, plus in het eerste jaar ná opstart €150,- per maand voor de marketing; plus in het 2e jaar ná opstart €125,- per maand voor de trainingen.

 

Wil je alles even goed op een rijtje zetten voor jezelf, download dan het hele kostenplaatje.

Download hier het kostenplaatje